sobota 6. dubna 2013

XXIX. Jak (ne)sehnat byt


Nevím, jak to chodí s hledáním spolubydlení v Česku, protože jsem se doteď schovávala v hnízdečku u rodičů. Ale ačkoli nejsem zrovna vlastenec mávající vlajkou a fandící všem sportovním zápasům, kde máme reprezentanty, myslím si, že to u nás prostě není až tak nadlidský úkol jako zde.

Dají se tu najít inzeráty i na moc hezké pokoje (a taky jsem dost snížila svůj standard) s příjemnými lidmi (což je oproti Abdulovi skoro každý), ale než se k nim člověk dobere… A když už se vám to povede, není to ani tak záruka, že si vyberou ke spolubydlení zrovna vás. Co si budu nalhávat, narostl mi arogantní výraz a mile nevypadám, ani když jsem opravdu upřímně milá. Sázím na drahého, který má ten typ obličeje, že ho máte chuť podrbat za ouškem a ulomit mu kus ze své svačiny.

Včera jsem psala SMS a domlouvala prohlídky bytu, pořád nerada volám někam první. Klasická SMS, pozdravím, představím nás, napíšu pár informací a zeptám se, jestli a kdy má dotyčný čas. Na strohou odpověď: "Yes." jsem nebyla připravená. Dáte si rýži nebo hranolky? "Ano." Asi tak užitečné mi to bylo.

Brouzdáte dál, hledáte už rovnou byty vhodné pro páry, vidíte něco ucházejícího za slušnou cenu. Po rozkliknutí se dozvíte nejen, že byt není vhodný pro páry (proč by měl být doubleroom pro 2 lidi, žejo), ale ještě je cena pomalu dvojnásobná. Nejlepší byl byt s opravdu drahými službami, ale hlavně že byl v ceně i toaletní papír. Doufám, že aspoň třívrstvý.

Když nenarazíte na žádnou z výše jmenovaných vochcávek, chce majitel jen Inda, Pakistánce, nebo prostě stačí, aby to byl muslim. A musí jíst jen halal jídlo, což jsem pochopila, že je jídlo povolené. Nemohu se nepodělit o to, co je zakázané. Neberte to jako výsměch, já se prostě jen ráda divím. Ukradeno z wikipedie:
  • Vepřové
  • Krev
  • Zvířata poražená jménem jiného boha než Alláha. Vše, co bylo nabídnuto jako oběť modle, světci nebo člověku označovanému za "božského".
  • Zdechlina
  • Hmyz
  • Obojživelníci
  • Zvíře, které bylo udušeno, ubito k smrti, zahynulo pádem, probodnuto nebo roztrháno dravou zvěří.
  • Jídlo, nad nímž nebylo vysloveno jméno Alláhovo
  • Alkohol a jiné omamné látky
Tím, že drahý pracuje téměř pořád, chodím na prohlídky bytů sama a kolikrát se fakt necítím dobře. Jedna z prohlídek byla i v příjemné čtvrti, ale když vám otevře postarší Indka, která na vaše představení a podání ruky reaguje mlčením a čímsi, proti čemu je i leklá ryba vřelá, nepřidá to lepším pocitu. Pokoj byl velký, nebyl vyloženě špatný, každopádně to, že tam skoro mrzlo a majitelka tam chodila jen obalená v šátku a měla bosé nohy v pantoflích, mi naznačilo, že to s topením lepší nebude.

Nechci se radovat předčasně, ale možná jsme opravdu našli nové bydlení. Jeho nalezení jsme náležitě oslavili se současnýma spolubydlícíma a po návratu z pubu jsme sundali Abdulovi všechny obrazy, na jeho novou monstrózní mikrovlnku jsem mu dala špinavé nádobí a na hlavu velbloudí sošky půlku pomeranče.

Jo a taky už mi stačil nadávat a při hádce se začal chytat za koule a dělat jiná dospělá gesta. Opřela jsem se o plot a s úsměvem ho sledovala a když zabouchl dveře, se stejným úsměvem jsem mu zamávala. Jsem svině.

A na závěr trendy velbloud.


A jeden inzerát z mnoha na ukázku, že jsem si to nepřibarvila.

Žádné komentáře:

Okomentovat