úterý 12. července 2016

Den druhý - Graz, Jesenice

Ráno jsme se rozloučili a vydali se směr Graz. Neměla jsem oblečení do města na neteplé počasí, takže jsem šla za naprostého českého turistu. Softshellka se krásně doplňovala s batohem a chyběly už jen pohory. Ale aspoň mi stačil jen relativně malý kufr. Z poloviny narvaný fénem a žehličkou na vlasy, jsem outdoorová jen do určité míry. Celý den se budu někde plahočit, potit a smrdět, ale u toho musím mít hezké vlasy!

Úplně se mi nechtělo hledat, co v Grazu stojí za vidění, ale v učebnici němčiny byla tahle věž, tak jsme šli tam. A taky byla neděle a všechno bylo jinak zavřené, ocenila jsem, že okolnosti rozhodly za nás.


Nahoře jsem se zjistila, že české toitoiky jsou i po několikadenním festivalu proti těm rakouským úplný estetický zážitek. Nemohu se zbavit dojmu, že firma, která je poskytovala, se jmenovala Saubermacher. Tam nebylo sauber nic! Leda bychom brali to, že moč je sterilní. V tom případě by se tam dalo i operovat. Nečekám tekoucí vodu, nečekám tam toaletní papír, ale taky jsem nečekala, že tam bude vznikat nová forma života a do umyvadla někdo postaví plastový kelímek a naplní ho tou sterilní tekutinou. Ještě, že už jsem měla otupělý čich z Ronaldových útoků. A oči mi doktoři taky ještě nevyřešili, takže nakonec jim můžu poděkovat.


Po dvou městech to už chtělo přírodu, další zastávka - Jesenice, kousek od Triglavského NP. Zjistili jsme, že Slovinci mají podstatně dražší dálniční známky a taky jsme hned po přejezdu hranic platili mýto za projetí tunelu. Nadávali jsme jen lehce.

Bydleli jsme pravděpodobně v něčí kanceláři, byl tam klid, spousta místa a taky lampa inspirována panem Mengelem. Lidská kůže se opět vrací do módy!


Jo, a kdo by si chtěl dojít na záchod a uspořit čas, mohl si u toho dát i sprchu. A ano, sprchový kout jsem hledala poměrně dlouho, než mi to došlo.


A taky jsem zjistila, že pořekadlo jiný kraj, jiný mrav, platí. Ale aspoň nazývají věci pravými jmény.


Myslím, že tímto jsem vyčerpala všechny fekální historky. Další článek už bude i kochací, krajina je tam tak krásná, že je těžké zůstat cynik. Ale snažila jsem se velmi tvrdě.


Žádné komentáře:

Okomentovat