pátek 17. března 2017

Good bye, melanin

Už roky si nebarvím vlasy. Jeden z důvodů byl to, že jsem za to nechtěla vyhazovat peníze. To se bohužel trochu minulo účinkem, protože nově nabytý pocit eko bio a totálně nejvíc nejlepšího přístupu k vlasům, mě donutil si kupovat kvalitní vlasovou péči.

Nic není krásnější než přírodní barva vlasů, ne? Nejsem si úplně jistá. Rok jsem byla dvoubarevná, dneska by se to dalo nazvat třeba ombre, u mě bylo sice inverzní, protože má přirozená barva je světlejší než ta, která mi odrůstala. Když si necháváte odrůst černou barvu, dá se s tím počítat.

Mé vlasové uvědomění mi kazil fakt, že má přirozená a eko barva je prostě hnusná. Mohla bych to řešit tak, že bych se začala oblékat do batikovaných maxisukní a stala se vegankou. Nechtělo se mi. Pořídila jsem si hennu. Henna na vlasy je vlastně usušená namletá rostlina, která se pak jen zaleje horkou vodou. Proces barvení vypadá následovně:

  • Poproste někoho, komu nevadí, že vám hlavu potírá něčím, co konzistencí i barvou nápadně připomíná kravské lejno. Intenzivní zápach podobný senu tomu nepomáhá také.
  • Připravte si rukavice, nepropustné, pletené jsou sice eko, ale od nabarvení dlaní vám to moc nepomůže.
  • Nemáte-li kamarády, musíte si to na hlavu dát sami jako já. Předkloníte se nad vanou či sprcháčem a snažíte se zasvinit jen omyvatelné části koupelny. Ne vždy se to povede.
  • Všimněte si, že rukavice máte připravené, nikoli navlečené. Nadávejte.
  • Když si projdete tímto procesem, je nutné lejno zafixovat na hlavě igelitem nebo potravinovou fólií a hodit si na hlavu šátek či čepici, aby vlasy byly v teple. Váš vzhled bude vzbuzovat soucit. Můžete si hrát na onkologické pacienty. Trpte několik hodin. Čím déle, tím větší intenzita. Urtpení i barevného odstínu.
  • Po několika hodinách se těšte na úlevu, ta ale přijde až po půlhodinovém drbání všemožného bordelu, který z hlavy ne a ne přestat stékat.

Kouzlo henny tkví i v tom, že nikdy nevíte výsledný odstín. Možné je, že jste hodiny trpěli pro nic. Horší ovšem je, když jste hodiny trpěli pro to, abyste pak vypadali, že máte žloutenku, a nebo velmi kladný vztah k pomerančům, ohni a žloutence.

Další příkoří, které nabízí, je to, že moc nechytá na šedé vlasy. Donedávna mi vlasy šedivěly jen na spáncích a místech, která normálně nejdou vidět. Dneska jsem vlasy honila na hlavě tak zoufale, jako Trump svoje tupé tupé. Myslím, že mám problém.

Žádné komentáře:

Okomentovat