středa 22. února 2017

Hlavně nepovolit!

Určitě jste už také byli také obětí internetové magie. Na youtube si pustíte svého oblíbeného interpreta a po několika písničkách posloucháte něco, co byste si dobrovolně nepustili a jen přemýšlíte, jak se to asi stalo. Koukáte na roztomilá videa koťátek a po chvíli sledujete vyřezávání abscesů. Jak říkám, magie.

A podobně se mi do newsfeedu dostaly články z instory.cz. Že je to plné hrubek a překlepů, to jsem ochotná přejít, je to bulvár, ale informační hodnota článků? K nezaplacení. Minimálně doufám, že za to autoři opravdu placení nejsou.

Je libo hledat podle tagů? Zkuste takovou "domáctnost." Opakovaný překlep přestává být překlepem?

Už jednou jsem si tam přečetla, jak seznamovat dva psy. Utkvělo mi to v hlavě velmi poctivě. Kdybyste váhali jak na to, tak vám to moudro předám. Ideálním se ukázalo to, když jednoho psa uvážete, a s druhým si před zraky toho uvázaného hrajete. Ano, takhle se, prosím, v psovi pěstuje pokora a láska. Jsem ráda, že nemají rady i pro mladé maminky.

Včera se mi dostalo rad v tom, že svého psa nemám rozmazlovat, neb by se mi to mohlo šeredně vymstít. Takže skopněte psy z gauče a pojďte si to přečíst. "Rozmazlování je jednou z nejčastějších chyb, které lidé u psů dělají. Lehko se pak stává, že pes nespí v boudě, ale nastele se vám do ložnice a přímo do postele. Potom už ho z ní nevystrnadíte! Pes se bude roztahovat a vy se budete krčit a ani se nevysíte." Nevysíte, ano, to bych brala jako velkou nevýhodu. Z představy, že má někdo psa v bytě a ne u boudy mi běhá mráz po zádech. Pes je určený k pobytu na zahradě, kdo si myslí, že pes v teple a ve společnosti páníčků je spokojený, tak se šeredně mýlí. Pes chce být na zahradě v zimě, v dešti, hrozně rád se tam nudí a taky miluje to, když nemá při mínusových teplotách podsadu. Pes ví, že k dobré obranyschopnosti se dopracuje otužováním.

"Další problém může nastat u stolu. Pokud pejska krmíte vším možným a taky mu dáváte jíst z talíře, jeho mlsným pohledům se neubráníte u oběda ani večeře. Namísto toho, aby si zalezl někam do kouta a hrál si s hračkou, bude čekat u stolu, poskakovat kolem vás, kňučet a možná i štěkat, dokud nedostane nějaký kousek!" To nesnáším úplně nejvíc, když si mě naši psi všímají, místo toho, aby popadli balónek a šli si někam do rohu hrát. Od čeho tu hračku mají. Se jim mám snad věnovat já? Nechápu, co dělám špatně, že občas od stolu dostanou chrupavku a nebo brokolici a stejně nežebrají. Budu se muset zeptat té guru psí výchovy, jak na to.

"Problémy mohou nastat i ve chvíli, když se potkáte se známými, kteří mají jiného psa. Ten váš se totiž bude chovat jako žárlivý partner! Když si jiného psa pohladíte nebo mu dáte nějakou pamlsek, ihned vám to dá najevo a po svém sokovi bude vyjíždět, ať už to bude vrčení, nebo se do něj rovnou pustí!" To se snadno může stát, pokud budete vychovávat psa podle instory. "Proto pamatujte na to, že čím více psovi dovolíte, tím víc si sám dovolí. A pak už nepůjde zastavit!"


A tak pokud si myslíte, že svou práci občas trochu šidíte, vzpomeňte si tady na paní, která dokáže vyplodit toto, a nebuďte na sebe příliš tvrdí.

Tohle je stará fotka, už je zavíráme na noc na balkon.

Žádné komentáře:

Okomentovat