čtvrtek 16. května 2013

42. Půjčte mi jaro


Stal se ze mě závistivý člověk. Závidím všem zemím, kde je tepleji než tady. Pořídila jsem si několik sukní a šatů (už jsem objevila, jak nakupovat) a tvrdošíjně jsem je nosila i přes nepřízeň počasí. Počasí se tedy rozhodlo ještě přitvrdit a já to chtě nechtě vzdala. Musela jsem vytáhnout kalhoty, na kabát brzo taky dojde. Sice se dnes tváří počasí mile, a kdybych měla v kanceláři okna, viděla bych i několik slunečních paprsků, ale teplota mých končetin tomu rozhodně nenasvědčuje.

Pozitivní zpráva je, že ráno napsali z Amazonu, že fén bude doručen přesně mezi 9:38 až 10:38. Ta preciznost je úžasná. Nezáleží na dnech, důležité jsou minuty!

Včera byl jeden z těch dní, kdy si koupíte a los a po seškrábání tam objevíte dluh. Prostě se nedařilo nic. Ráno se mi rozbila řasenka, jedna z věcí, u kterých jste si jisti, že se nedá rozbít. Bylo mi špatně, po paralenu mi bylo špatně a veselo zároveň. Narovinu jsem šéfovi řekla, že pracovat nemůžu, protože jsem s největší pravděpodobností sjetá. To probudilo jeho podnikatelského ducha a začal mi nabízet za 10 liber marihuanu. S díky jsem odmítla a připomněla svých 100 liber za komiks. (Mimochodem už mám další a rozhodně ne poslední, přesně praxe pro studenta překladatelské školy.)

Drahý si vydupal volno, aby si mohl zajet na kurzy a získal jeden z naprosto nelogických certifikátů k práci. Jeden by čekal, že testům bude předcházet školení a že "free" neznamená 40 liber. Špatně byly obě domněnky. Test neudělal a v autobuse, na cestě domů, mu volali, jestli se chce objednat na nový termín. V autobuse není rozumět vaší vlastní řeči, natož štěkání Angličana. Po prosbě, aby zavolali za 10 minut, až nebude v autobuse, se dozvěděl, že milý pán na tohle nemá čas a pokud nerozumí, má si zajít na anglické kurzy. České poštovní úřednice by bledly závistí, proti němu jsou sluníčkovější než Zákopčaník.

Volno si vydobyl i z důvodu, že potřeboval domů poslat větší balík a měl objednaný odvoz. Někdy mezi ránem a pátou hodinou odpolední se pro něho zastaví kurýr. Tak to říkali, než jsme za to vyplázli 900 Kč. Jestli pro něj nezajedou do zítra, omotám někoho z nich izolepou stejně kvalitně jako balík. A zavřu ho do pokoje v našem bývalém domě.

Žádné komentáře:

Okomentovat