pondělí 12. září 2016

(Ne)cyklistika

Dlouho jsme s Ondrou nepodnikli žádnou survival akci a nepoznávali cizí kultury, tento víkend byl tím víkendem, kdy jsme to napravili. Psy jsme nechali napospas osudu a vyrazili na Moravu.

Nemáme psy, vezmeme kola, ať nám tu jen nevisí na zdi. Na Moravě jsou rovinky, to bude paráda! A podle internetu i super sít cyklostezek. Počasí hlásí letní, už abychom jeli.

Počasí bylo parádní venku, v autě to už takové terno nebylo. Dost trefný mi připadal název vesnice, kterou jsme projížděli. Zhoř. Oblíbené místo Jana Husa a Jana Palacha.

Ubytko jsme hledali opět přes airbnb. A opět naprostá spokojenost. Hostitel byl ultrapříjemný, přátelský a pokoj i zbytek apartmánu byl krásně čistý. Cena vyloženě příznivá. A vzhledem k tomu, že moc neplánujeme, co chceme vidět, nechali jsme se inspirovat jeho tipy.

V den příjezdu jsme ho poprosili o tip na menší cyklovýlet, byli jsme docela utahaní a nejezdili v sezóně skoro vůbec. Respektive… na kole jsem jela naposledy začátkem května. Doporučil nám rozhlednu opodál. Celkově nějakých 25 km. "To nemůžete minout," opakoval několikrát, když nám říkal, kudy jet. Minuli jsme to jen třikrát. Vzhledem k absenci blikaček jsem byla na Ondru nepříjemná, protože jsem chtěla být zpět za světla. Ono totiž cyklostezky v podání Moravy jsou prostě jen okresky, na kterých je cedulka pro cyklostezku. Takže se tam blbě jezdí autům i kolům. A rovinky? Ani moc ne.


To je ale ta lepší varianta. Pak se tu cyklostezkou nazývají cesty, které zbytek republiky nazývá polňačkou. A nebo "Tohle je cesta nebo tudy jen chodí občas zvěř?" Ne úplně matně se mi cestou po téhle stezce vybavil zážitek z dětství, kdy jsem vjela na takové cestě do koryta, udělala přemet i s kolem do křoví, kolu ohnula rám i ráfky a ještě dostala pedálem do … Jo, bolelo to. Zážitek nemusí být příjemný, stačí, když je intenzivní.


A to tenhle den byl.

Žádné komentáře:

Okomentovat