středa 8. února 2023

Rekonstrukci? Ne, raději hlavou do zdi vol II. - koupelna

 

Máme za sebou okna, teď je čas si posvítit na koupelnu. Konečně si na ni můžeme posvítit i doslova, nahánění elektrikáře, aby dodělal světla, je po nekonečnejch měsících u konce. Už mu zbejvá jen dodělat třífáz, abychom si mohli vařit, a zaslepit zásuvku u krbovek, která se nám žárem roztavila. K tomu se dostanu zas někdy příště.

Tyjo, nedáme sem vanu?

Koupelna tu byla poměrně malá, ale vana by se vešla. Podle Jonášovýho měření dokonce stošedesátka, kam si skoro v pohodě natáhnu nohy. Prostě když máte byt s nevytopitelně vysokejma stropama, je vidina horký vany tak neodolatelná, až přehlídnete, jaká je to blbost.

Jenže Jonáš měřil blbě, a vana stošedesátka se tam nacpat nedala. Zjistili jsme to po několika měsících, kdy byla v garáži a čekala, až zedníci usoudí, že jsem dostatečně nasraná a můžou tu začít dělat.

Teda ona by se asi i vešla, kdyby zedníci stěny nezarovnali tak dokonale, že na každý straně přidali snad 5 cm a zmenšili nám plochu koupelny o dobrou třetinu. Naštěstí jsme mohli vanu vyměnit za menší, která je velká asi jako klasickej škopek, ale zase ušetříme za vodu, to je pozitivní.

Rychlost jedna dlaždice denně

Je to tady, zedníci začali obkládat naši teď už mini koupelnu. Obkladačky máme poměrně velký, za pár dní je hotovo. Nevím, jak jsem na tuhle blbost přišla, ale moje očekávání a optimismus mě značně vytrestaly.

Jonáš mi obden nadšeně posílal fotky progressu. Já vždy viděla jednu dvě obkladačky navíc a byla fakt ráda, že je neplatíme od hodiny. Už se nedivím, že se k nám dostali po půl roce slibování. Ti by nevyhráli ani soutěž o nejpomalejšího zedníka, protože by nestihli včas přijít k registraci.

Kdo to měřil?

Máme obklady, máme dlažbu, máme vyspárováno. Několik měsíců nervů a fandění, že to zvládnou ještě letos! Přichází řada na vodáky – budeme mít umyvadlo!

Umyvadlo vskutku připojili a přidělali napevno i umyvadlovou skříňku. Tak, že vrchní skříňka by v případě přidělání zasahovala do zásuvek, nebo nelícovala se spodkem. Chce se mi brečet. Hledám jinou variantu horní skříňky a křičím, že to budou platit oni. Jen na Jonáše, cizích se samozřejmě bojím.

Nakonec se to vyřešilo poměrně snadno. Stačilo zajít do hudebnin pro éčkovou strunu a za mírného nadávání odříznout přilepenou skříňku a tentokrát ji dát už na správný místo. Že horní skříňka sahá nad obklady mi v tuhle chvíli už bylo jedno.

Zasr*ná IKEA

Protože tu máme poměrně měkkou vodu, došli jsme k závěru, že budeme totálně odvážný a pořídíme si černý baterie a doplňky. Jen ikeácký umyvadlo má stříbrnej odtok a špunt, tak jsme koupili černej jinde. A zapomněli, že IKEA není kompatibilní s ničím, co není IKEA. Moje autistický já poměrně trpělo, ale i na to už jsem si zvykla. S každým prodloužením odhadovanýho dokončení se zmenšovaly nejen zásoby financí, ale taky moje očekávání. Kdyby to šlo o chvíli dýl, tak tady asi klidně bydlím ještě s původní dělnickou modří.

Tadá! Okno budeme řešit na jaře.



3 komentáře:

  1. Ale máte to krásný! Živě mi to připomnělo naši rekonstrukci, zejména napravování zvěrstev jako byly hliníkový rozvody a 10 vrstev ornamentálních tapet. Po roce jsi mi připomněla pojem kango a tempo našeho elektrikáře a vašeho dlaždičkáře bylo v podstatě stejný. Kdybych nevyšilovala, mohlo se to táhnout klidně dekády:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju <3 a soucítím, rekonstrukce jsou ultimátní zkouška trpělivosti, koukám :)

      Vymazat
  2. Tá pôvodná kúpeľňa mi pripomenula jeden starý byt, kde kedysi býval môj Ex, mali tam steny asi tak 3m, takže furt tam bola zima, ale kúpeľňu tam mali takmer identickú s vašou pôvodnou, akurát bola zelená.
    Verím, že to bolo hrozné pozerať sa na kachličku-dve denne, to by ma si regurélne jxblo.

    OdpovědětVymazat